یادآوری: در ادامه ی نگاهی انتقادی به کتاب سوم راهنمایی  نظرات زیر توسط دانش آموزان سوم ۱ شاهد بوشهر برایمان ارسال شده است:( امیدواریم که دیگر دانش آموزان نیز برایمان از کتابشان بنویسند. )

نظرات دانش اموزان کلاس سوم 1 در مورد کتاب زبان سال سوم :
×حجم کتب زیاد است و اندازه ی کتاب باید اندازه ی بقیه ی کتاب ها باشد .
×تصاویر حالت بچگانه دارند .
سرگرمی در کتاب وجود ندارد.
×موضوعات تحقیقی و راهنما در ان وجود ندارد .
×نوار و سی دی کتاب ها وجود ندارد.
×جلد کتاب جذابیت ندارد .
×بعضی از تمرینات ان اشکال دارد .
×تمرینات و مکالمه ها کاربدی نیست .
×بعضی دروس 2 یا چند موضوع گرامری دارد و این مشکل دارد.
×مطالب اموزشی اگر مانند :ضرب المثل یا چیستان باشد بهتر است .

با سپاس از دانش آموزان سال سوم ۱ مدرسه ی راهنمایی شاهد بوشهر