First day of class

 

First day of class

 

Probably one of the most important tasks for the first day of class in a new semester, especially with new students, is to establish a positive classroom climate. Here are some ways to establish and maintain a positive classroom:

  1. get to class early and chat with students as you set up
  2. put the class name and number on board in bold letters so those who are in wrong place can leave before you begin
  3. carefully structure how you will begin the class - people form first impressions early provide information about you, the course let the excitement about the field flow from you to the students use some humor
  4. If you take roll, ask some questions of the students as you to get to know them a bit. Let them ask questions about you
  5. Make expectations, availability, etc. clear
  6. Directly state the goals for the course
  7. Model procedures you will be following such as: outline major topics to be covered in class introduce, cover and wrap-up topic class participation
  8. Learn students names as quickly as possible-use tools if necessary
  9. Answer questions
  10. Stick around after class if someone wants to talk to you individually

http://www.usp.edu 

حضور بی حضوری

خوشحال و خرسندیم از توجه آموزش به نقد گروه آموزشی زبان و همچنین خرسندیم از این که خواننده ای به این نقد و جوابیه ی آموزش توجه کرده است. دوست داریم این وب جایگاهی شود برای اندیشه های آموزشی و نقد اندیشه ها و روش ها. چرا که با نقد و بررسی روش ها است که می توان به آموزش و پرورش موفق دست یافت.

بنا به رسم و احترام به نظر خوانندگان، نوشته ی یکی از خوانندگان وبلاگ گروه آموزشی زبان دوره ی راهنمایی دیّر  که برای ما ارسال داشته است در این جا می آوریم:

حضور بی حضوری

پیش از این ها " جشنواره ای که در حیاط خلوت آموزش برگزار شد. " خوانده بودم و چون خود یکی از دبیران آموزش و پرورش بودم چندان شگفت زده نشدم که در حوزه ی آموزش چنین برنامه هایی این گونه جنبه ی اجرایی پیدا کند. بارها دیده بودم که آن ها که شور و شوقی برای آموزش دارند چگونه سرخورده می شوند و مجبورند که برنامه هایی را که براساس تجربه های آموزشی و مطالعات پیگیر به آن دست یافته اند به صورت فردی اجرا کنند و  جایی برای تبادل اطلاعات و تعامل های  فکری نمی یابند. از سوی دیگر در طی این سال ها کارهای آقای مومنی زاد را دنبال کرده بودم. کارهای او زمینه های بازاندیشی در باره ی مسائل آموزشی  را در من به وجود آورد و سعی کردم کارهای او را به حوزه ی آموزشی خود انتقال دهم و بهره ها بگیرم و نیک واقف بودم که چنین کارهایی در محیط آموزشی چندان خواهان ندارد و باید در خارج از عرصه های آموزشی در باره ی آن ها به داوری پرداخت.

 بقیه ادامه ی مطلب

 

ادامه نوشته

پاسخ آموزش به مقاله ی " جشنواره ای که  در حیاط خلوت  آموزش برگزار شد."

یادآوری:

در مقاله ی " جشنواره ای که در حیاط خلوت آموزش برگزار شد." نگاهی داشتیم به جشنواره ی الگوی تدریس زبان که در ۷ اردیبهشت ۸۹ در دیّر برگزار شد. این مقاله را در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۸۹ برروی وبلاگ گذاشتیم.(پست ۶۹ ) آموزش در تاریخ ۲۹ خرداد ۸۹ پاسخی را برای ما ارسال داشتند با سپاس از توجه آموزش، پاسخ را برروی وبلاگ می گذاریم.

پاسخ آموزش:

باسمه تعالی
جشنواره تدریس نه در حیات خلوت آموزش بلکه در اتاق محقر و در غفلت دبیران زبان برگزار گردید
جناب آقای مومنی با سلام و با تشکر از انتقاد حضرتعالی ، لازم است راجع به درج مطالب شما توضیحاتی ارائه گردد.امید که مورد مداقه و برطرف کننده موضوع مورد نظر گردد در غیر اینصورت واحد آموزش بصورت حضوری در خدمت شما همکار محترم جهت رفع ابهامات مربوطه می باشد.
1- با توجه به پیشنهاد استان مبنی بر برگزاری جشنواره مذکور در کلاس های درس هوشمند و با توجه به گنجایش کلاس مربوطه که خود بر آن واقف هستید به چه شکل می توان در یک اتاق 40 تا 50 متری علاوه بر تشکیل کلاس آن هم با تجهیزات آموزشی و سمعی و بصری و استقرار هیات داوران و نمایندگان 8 منطقه و شهرستان باز در همان کلاس مدعویانی باشند که حتی فاصله آنان با وضعیت کلاس درس به کمتر از یک متر باشد.نکته ای که لازم است بیان گردد نه اینکه آموزش همکاران خود را فراموش کرده است کما اینکه در سالهای گذشته به لحاظ اجرای این جشنواره ها در تالار ما میزبان تمامی همکاران عزیز بوده ایم گواه ان یک هفته قبل از جشنواره راهنمایی دیر میزبان جشنواره پایه سوم و چند پایه دوره ابتدایی استان بود که ما در آن روز 1/2/89 تمامی مدارس ابتدایی مرکز شهر – بردستان و لمبدان تعطیل نموده و همه همکاران همراه با مدیران و معاونان در این جلسه حضور داشتند شاید نزدیک به 115 نفر بله همکار عزیز بنا به گفته شما آموزش حتی در آن جشنواره بنا به دلایل فوق نتوانست 10 صندلی دیگر به آن فضا اضافه نماید و تا جای که ما اطلاع داریم در دوره راهنمایی هیچ جای استان حتی در دیگر رشته ها در تالار یا سالن جشنوار تدریس برگزار نگردید.
2- بدلیل سرگروه بودن شما روز برگزاری قبل از اینکه برنامه اجرا گردد با توجه به اینکه حضرتعالی شماره همراهی ندارید با مدرسه تلفنی صحبت شد اما بنا به گفته مدیر در آن ساعت که ساعت آموزشی شما بود حضرتعالی در مرخصی ساعتی بسر می بردید که موضوع به مدیر گفته شد و ایشان هم بیان داشتند به محض برگشت آقای مومنی با شما در میان گذاشته و کلاس شما با هماهنگی قبلی صورت گرفته تعطیل و جنابعالی در این جلسه شرف حضور یابید که حال مشخص است که مدیر در این زمینه اطلاع رسانی نکرده یا شما بنا به دلیل دیگری در این جلسه حاضر نگردیدید.

 بقیه ادامه ی مطلب

ادامه نوشته